Spørgsmål & svar
Vi anbefaler at du lader din bil genbehandle hvert 2 år. Din bils behandling udsættes for stenslag, oversprøjt, salt og mekaniske påvirkende som i sidste ende slider på din bils behandling. Hvis dit kørselsmønster er over 75000 kilometer om året skal det overvejes at behandle hvert år.
Det er sjældent at rust og korrosion beskadiger bilers elektronik. Ved vores behandlinger bruger vi produkter som netop er nænsomme og beskyttende for bilens sensorer og andre blottede elektroniske komponenter.
- Bilen oversprøjtes en nænsom sæbebarriere som afvaskes efter endt behandling.
- Undervognens plastdele afmonteres nænsomt.
- Undervognen inspiceres for rust skader
- Undervognen damprenses for gammelt salt og eventuelt løs rust.
- Bilen sættes i tørrekabine.
- Undervogn og hulrum i undervognen behandles efter forskrifterne. Her indsprøjtes voks i alle hulrum med specielle pumper og lanser.
- Ydre undervogn påsprøjtes et effektivt slidlag.
- Plastikbeskyttelser genmonteres.
- Der adskilles nænsomt ind til alle hulrum i bilens øvre karrosseri.
- Der indsprøjtes en speciel voks i disse hulrum og alle dele genmonteres med originale clips.
- Bilen vaskes og klargøres til levering.
Under hele behandlingen tages billeder som dokumentation. Disse billeder kan downloades efter endt behandling.
Mange nye bilmodeller har allerede adgangshuller der giver os adgang til alle hulrum. Vi borer ALDRIG huller i karrosseriet. Selv ved begrænset adgang som dog er sjældent, er det ikke i din interesse at der bores huller.
Biler er ikke hvad de har været siger man (men det er traditionelle rustbeskyttelser desværre)
Tykke slimede typer af bitumenbaserede (tjære) produkter er stadigvæk det mest almindelig brugte og dette selv om disse produkter ikke har gennemgået nogen nævneværdig udvikling siden 1965.
Moderne biler har avancerede elektroniske systemer og sensorer. Elaskon Clear Protect NG og EC er nyudviklede koncepter som er specielt udviklet til elbiler og nye biler.
Med et gennemsigtigt udseende er produkterne designet til ikke at dække vitale orange ledninger i elbiler samt ikke at beskadige silikone-pakkede sensorer i nye biler. Derudover giver det undervognen et æstetisk udseende.
Elaskon 30 års rustgaranti
Med en 30 års garanti er du virkeligt godt stillet og der er ikke mange betingelser tilknyttet. Herunder kan du se betingelserne som stilles for at opnå garantien.
- Bilen skal behandles hos et autoriseret Elaskon rustbeskyttelsescenter inden for 1 år fra første registreringsdato
- Bilen skal inspiceres årligt for skader på behandlingen (gratis)
- Bilen skal genbehandles hvert 2 år hos et autoriseret Elaskon rustbeskyttelsescenter.
- Ved skadesreparationer i undervogn og karrosseri skal bilen genbehandles på de reparerede områder.
For flere informationer send en e-mail til: garanti@elaskon.dk
Elaskon – den ultimative korrosionsbeskyttelse for køretøjer.
Vores stationsmedarbejdere er blevet specialuddannet inden for rustbeskyttelsesteknikker. Ved udelukkende at bruge autoriserede elaskonstationer kan man altid være helt sikker på at ens køretøj får den optimale behandling.