Fabriksgaranti

Myter og fakta om bilfabrikkernes (bilimportørernes) rustgarantier og i særdeleshed om hvordan disse påvirker elbiler.
De sidste par dage har der været en del polemik omkring Teslas holdning til at garantien som udgangspunkt bortfalder hvis batterikassen eller ledninger og forbindelser behandles.

Dette er er meget relevant og en rimelig stillingtagen som er indtaget af flere danske bilimportører. Man har været nødt til at påtage sig denne holdning idet man her har haft tanke på de historiske og traditionelle behandlingsprodukter som stadigvæk bliver brugt på det danske marked. Flere af disse er tykke brune eller sorte såkaldte slidlag. 99.9% af disse opfylder ikke kravene herunder.

Ved en EU-forordning 5-12 blev der i 2011 – 2013 vedtaget en række sikkerhedsbulletiner om, at elbiler ikke må behandles med produkter som er:

Termisk isolerende (varmeopbyggende)
Misfarvende enten på kort eller lang sigt (af hensyn til stærkstrømsledningsidentifikation)

Med tanke på de danske rustbeskyttelsescentres ret fastlåste produktvalg er der ingen tvivl om at man som elbilejer spiller økonomisk roulette hvis man ikke vælger det rigtige produkt.

Fordelen ved Elaskon Clear Protect EC® er, at vores produkter er blevet udviklet til VW fabrikkerne i 2011 og dermed er skræddersyet til at opfylde ovenstående krav samtidigt med at produktet er en super start rustbeskyttelse, men samtidigt også en excellent klimabeskytter imod fugt og vandindtrængen i elektriske forbindelser.

Vi syntes ikke det er fair, at man som bilejer skal være i tvivl om hvorvidt ens bilgaranti er dækkende, derfor overtager Elaskon Danmark garantiforpligtigelsen ved en tvist med den enkelte bilimportør, samt eventuelle retslige tvister. Sammen med ens behandling får man udsted et bevis på ovenstående.